Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τι είναι ένα πρόγραμμα πιστότητας;

 Ένα πρόγραμμα επιβράβευσης ή πιστότητας ή loyalty πελατών είναι ένας εξαιρετικά αποτελεσματικός τρόπος αύξησης των εσόδων μιας επιχείρησης αυξάνοντας την αξία κάθε πελάτη που αποκτάτε.

Τι σημαίνει λοιπόν να έχουμε πιστούς πελάτες;

Η αφοσίωση των πελατών σε μία εταιρεία (μάρκα) αποδεικνύεται από την προθυμία ενός πελάτη να αγοράζει ή να συνεργάζεται με την εταιρεία αυτή ξανά και ξανά.

Είναι το αποτέλεσμα μιας θετικής εμπειρίας πελατών, της ικανοποίησης των πελατών και της απόκτησης αξίας από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που λαμβάνει ο πελάτης από τη συναλλαγή με την μάρκα.

Τι χαρακτηρίζει έναν πελάτη ως πιστό σε μια μάρκα;

Ένας πελάτης μπορεί να χαρακτηριστεί ως πιστός σε μια εταιρεία ή μάρκα όταν πληρώνει επανειλημμένα για το προϊόν ή την υπηρεσία μέσα στην πάροδο του χρόνου.

Ένας πιστός πελάτης θα επιστρέψει πολλαπλές φορές σε μια επωνυμία μάρκα κτλ και θα ενθαρρύνει και άλλους να πάρουν από εκεί.

Ένας μη πιστός πελάτης δεν θα επιστρέψει στην εταιρεία ξανά και μάλιστα μπορεί να αποθαρρύνει άλλους από το να δοκιμάσουν την συγκεκριμένη εταιρεία.

Η τέχνη της πιστότητας

Για να καταφέρετε να χτίσετε μια πιστή βάση πελατών θα χρειαστεί να κατανοήσετε αρχικά τις ανάγκες, τις επιθυμίες και τις προτίμησε των πελατών σας. Με αυτόν τον τρόπο το πρόγραμμα θα τους προσφέρει τα πιο σχετικά για τους ίδιους προνομια που θα τους παροτρύνουν να συμμετέχουν στο πρόγραμμα.

Οι πιστοί πελάτες εχουν τα εξής χαρακτηριστικά που συνεισφέρουν στην επιτυχία μίας επιχείρησης:

  • Είναι πιο οικονομικοί στην διατήρηση τους, η εταιρεία ξοδεύει λιγότερα.
  • Ξοδεύουν περισσότερα χρήματα στην επιχείρηση λόγο του αυξημένου αριθμού επισκέψεων τους
  • Φέρνουν νέους πελάτες που έχουν υψηλότερες πιθανότητες να γίνουν και αυτοί πιστοί πελάτες.

Μια επιχείρηση είναι γενικά δύσκολο μέχρι και αδύνατον να αναπτυχθεί και να διατηρηθεί μόνο από νέο πελατολόγιο. Όταν οι πελάτες δεν ξοδεύουν αρκετά στην επωνυμία ώστε να αντισταθμίσουν το κόστος απόκτησης τους δημιουργείται πρόβλημα στην μακροπροθεσμη κερδοφορία της επιχείρησης.

Σε επόμενα post θα αναλύσουμε πως μπορείτε να το καταφέρετε αυτό..

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πως μπορούμε να χτίσουμε πιστότητα;

Τώρα που είδαμε τι είναι ένα loyalty πρόγραμμα πάμε να αναλύσουμε πως μπορούμε να χτίσουμε πιστότητα στους πελάτες της επιχείρησης μας. Το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό μας όταν ακούμε πιστότητα είναι ένας ικανοποιημένος πελάτης. Η ικανοποίηση των πελατών έχει συνδεθεί με την πολύ καλή εξυπηρέτηση (customer service) που ναι είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας αλλά απευθύνεται κυρίως σε πελάτες που ήδη έχουν κάνει κάποιο interaction με την επιχείρηση σας. Το loyalty είναι κάτι μεγαλύτερο, πρέπει να γίνει μέρος του marketing mix της επιχείρησης σας.Πιο συγκεκριμένα το πρόγραμμα πιστότητας είναι μια δομημένη προσέγγιση που ανταμείβει κινήσεις/ interactions που κάνουν οι πελάτες με την επιχείρηση μας .Μπορεί να αφορά B2B πρόγραμμα επιβράβευσης ή και B2C πρόγραμμα επιβράβευσης.  Αναλυτικότερα περιλαμβάνει ανταμοιβές όπως για παράδειγμα: 1. Έκπτωση  2. Κουπόνια  3. Πόντους 4. Δωρεάν προϊόντα  5. Αποκλειστική πρόσβαση σε προϊόντα ή υπηρεσίες  6. Πρόσ...

Προνόμια Loyalty προγράμματος

Είδαμε λοιπόν τι στόχους μπορούμε να θέσουμε και αποφασίσαμε με ποίους δείκτες θα τους μετρήσουμε. Μετά είδαμε πως αυτοί οι δείκτες μεταφράζονται σε κάποιο action από τον πελάτη. Και σε αυτό το post θα δούμε με τι κίνητρο θα πείσουμε τους πελάτες να προβούν σε αυτά τα actions. Οι πιο διαδεδομένες κατηγορίες ανταμοιβής είναι οι ακόλουθες: 1. Εξαργύρωση Δώρων με πόντους  2. Ειδικές εκπτώσεις ποσοστού  3. Εκπτωτικό κουπόνι για επόμενη αγορά  4. Πόντοι δώρο για κάποια action  5. Δώρο εμπειρίας με την μάρκα (experiential benefit) 6. Δωρεάν υπηρεσίες για τα μέλη 7. Δωρεάν υλικό με branding της μάρκας  8. Εκπαιδευτικά προνόμια  9. Προνόμια σε άλλη μάρκα που συνεργάζεται μαζί μας Για να καταλήξουμε στην πιο κατάλληλη προσέγγιση στο τι είναι καλύτερο για τους δικούς μας πελάτες θα πρέπει να λάβουμε υπόψιν τα εξής: 1. Την αγορά στην οποία κινούμαστε (αν για παράδειγμα τα κουπόνια είναι μια πρακτική και εκτός loyalty ή οι εκπτώσεις θα πρέπει να σκεφτούμε...