Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Προνόμια Loyalty προγράμματος

Είδαμε λοιπόν τι στόχους μπορούμε να θέσουμε και αποφασίσαμε με ποίους δείκτες θα τους μετρήσουμε.

Μετά είδαμε πως αυτοί οι δείκτες μεταφράζονται σε κάποιο action από τον πελάτη. Και σε αυτό το post θα δούμε με τι κίνητρο θα πείσουμε τους πελάτες να προβούν σε αυτά τα actions.

Οι πιο διαδεδομένες κατηγορίες ανταμοιβής είναι οι ακόλουθες:

1. Εξαργύρωση Δώρων με πόντους 

2. Ειδικές εκπτώσεις ποσοστού 

3. Εκπτωτικό κουπόνι για επόμενη αγορά 

4. Πόντοι δώρο για κάποια action 

5. Δώρο εμπειρίας με την μάρκα (experiential benefit)

6. Δωρεάν υπηρεσίες για τα μέλη

7. Δωρεάν υλικό με branding της μάρκας 

8. Εκπαιδευτικά προνόμια 

9. Προνόμια σε άλλη μάρκα που συνεργάζεται μαζί μας

Για να καταλήξουμε στην πιο κατάλληλη προσέγγιση στο τι είναι καλύτερο για τους δικούς μας πελάτες θα πρέπει να λάβουμε υπόψιν τα εξής:

1. Την αγορά στην οποία κινούμαστε (αν για παράδειγμα τα κουπόνια είναι μια πρακτική και εκτός loyalty ή οι εκπτώσεις θα πρέπει να σκεφτούμε κάτι διαφορετικό για το loyalty)

2. Τα δεδομένα τα οποία έχουμε για τους πελάτες μας. Μια ανάλυση των στοιχείων μπορεί να μας βοηθήσει να εντοπίσουμε το καλύτερο σημείο για να βάλουμε τα επίπεδα μας.

3. Μια έρευνα καταναλωτή θα μας βοηθήσει να καταλάβουμε τι θα περίμενε και ο ίδιος ο πελάτης από το πρόγραμμα μας.

Και βέβαια αφού ξεκινήσουμε μπορούμε σε κάθε κύκλο που λήγει να κάνουμε evaluation του προγράμματος και εάν χρειάζεται να περνάμε σε reevaluation της στρατηγικής μας.

Επίσης τα περισσότερα προγράμματα βασίζονται σε πόντους ή επίπεδα ή και συνδυασμό των 2.

Πόντοι 

Ο πελάτης κάνοντας κάποιο action συλλέγει κάποιους πόντους που μετά μπορεί να εξαργυρώσει σε δώρα.  Εδώ οι πόντοι αντιστοιχούν είτε απλώς 1 ευρώ σε 1 πόντο ή μπορεί η εταιρεία να έχει φτιάξει το δικό της σύστημα ποντοδοσίας. Οπότε οι πόντοι να διαφέρουν ανάλογα το προϊόν/ υπηρεσία που αγοράζει κάποιος. 

Επίπεδα 

Αυτό το σύστημα το συναντάμε κυρίως στις αεροπορικές εταιρείες όπου βάση του spend ένας πελάτης κατατάσσεται σε ένα επίπεδο. Αυτό το επίπεδο του προσφέρει προνομια που δεν χρειάζεται να εξαργυρωσει κάτι για να τα πάρει π.χ. δωρεάν βαλίτσα σε κάθε πτήση. Επίσης το επίπεδο τον ακολουθεί και τον επόμενο κύκλο και αλλάζει μόνο αν μέσα στον επόμενο κύκλο δεν κάνει το απαραίτητο spend. 

Πόντοι + Επίπεδα 

Αυτή είναι και η πιο ολοκληρωμένη προσέγγιση και έχεις κάποια standard προνομια λόγω της συνολικής σου επαφής με την εταιρία αλλά και μπορείς να εξαργυρώσεις πόντους σε δώρα. 

Σε επόμενο post θα δούμε μερικές μεθόδους για να εντοπίσουμε πως να δημιουργήσουμε επίπεδα σε ένα πρόγραμμα βάση των διαθέσιμων ή μη δεδομένων που εχουμε. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τι είναι ένα πρόγραμμα πιστότητας;

  Ένα πρόγραμμα επιβράβευσης ή πιστότητας ή loyalty πελατών είναι ένας εξαιρετικά αποτελεσματικός τρόπος αύξησης των εσόδων μιας επιχείρησης αυξάνοντας την αξία κάθε πελάτη που αποκτάτε. Τι σημαίνει λοιπόν να έχουμε πιστούς πελάτες; Η αφοσίωση των πελατών σε μία εταιρεία (μάρκα) αποδεικνύεται από την προθυμία ενός πελάτη να αγοράζει ή να συνεργάζεται με την εταιρεία αυτή ξανά και ξανά. Είναι το αποτέλεσμα μιας θετικής εμπειρίας πελατών, της ικανοποίησης των πελατών και της απόκτησης αξίας από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που λαμβάνει ο πελάτης από τη συναλλαγή με την μάρκα. Τι χαρακτηρίζει έναν πελάτη ως πιστό σε μια μάρκα; Ένας πελάτης μπορεί να χαρακτηριστεί ως πιστός σε μια εταιρεία ή μάρκα όταν πληρώνει επανειλημμένα για το προϊόν ή την υπηρεσία μέσα στην πάροδο του χρόνου. Ένας  πιστός πελάτης  θα επιστρέψει πολλαπλές φορές σε μια επωνυμία μάρκα κτλ και θα ενθαρρύνει και άλλους να πάρουν από εκεί. Ένας  μη πιστός πελάτης  δεν θα επιστρέψει στην εταιρεία ξανά...

Πως μπορούμε να χτίσουμε πιστότητα;

Τώρα που είδαμε τι είναι ένα loyalty πρόγραμμα πάμε να αναλύσουμε πως μπορούμε να χτίσουμε πιστότητα στους πελάτες της επιχείρησης μας. Το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό μας όταν ακούμε πιστότητα είναι ένας ικανοποιημένος πελάτης. Η ικανοποίηση των πελατών έχει συνδεθεί με την πολύ καλή εξυπηρέτηση (customer service) που ναι είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας αλλά απευθύνεται κυρίως σε πελάτες που ήδη έχουν κάνει κάποιο interaction με την επιχείρηση σας. Το loyalty είναι κάτι μεγαλύτερο, πρέπει να γίνει μέρος του marketing mix της επιχείρησης σας.Πιο συγκεκριμένα το πρόγραμμα πιστότητας είναι μια δομημένη προσέγγιση που ανταμείβει κινήσεις/ interactions που κάνουν οι πελάτες με την επιχείρηση μας .Μπορεί να αφορά B2B πρόγραμμα επιβράβευσης ή και B2C πρόγραμμα επιβράβευσης.  Αναλυτικότερα περιλαμβάνει ανταμοιβές όπως για παράδειγμα: 1. Έκπτωση  2. Κουπόνια  3. Πόντους 4. Δωρεάν προϊόντα  5. Αποκλειστική πρόσβαση σε προϊόντα ή υπηρεσίες  6. Πρόσ...